Fluvius besteedt veel aandacht aan onderwijs en opleiding

Onderwijs en opleiding

Omdat we veel belang hechten aan opleiding en ontwikkeling, werken we intensief samen met het onderwijsveld. Behalve stages bieden we ook duaal leren aan voor leerlingen uit specifieke richtingen. Op de jaarlijkse Spitsdagen maken de verschillende onderwijsspelers nader kennis met onze organisatie en elkaar. Daarnaast stellen we ons interne opleidingsaanbod ter beschikking van partners en aannemers.

Duaal leren bij Fluvius

We organiseren een combinatie van opleiding en werkervaring in de vorm van duaal leren. Sinds het schooljaar 2018-2019 hebben we leerlingen van de richting Logistiek te gast.

Voor het schooljaar 2021-2022 startten we een nieuw traject voor de richting Installateur Nutsvoorzieningen met 21 leerlingen. Die richting bieden we ook aan voor het schooljaar 2022-2023, met 9 leerlingen bij Fluvius zelf en 3 leerlingen bij een van onze aannemers.

In onze Fluvius Academy stomen we al onze techniekers klaar om distributienetten aan te leggen, te herstellen en te onderhouden en om klanten op deze netten aan te sluiten. De leerlingen die in het duale traject stappen, leren in de Fluvius Academy stap voor stap de knepen van het vak. Aansluitend passen ze de opgedane kennis in de praktijk toe onder het toeziend oog van ervaren technici.

Op stage

In het schooljaar 2021-2022 liepen 17 BSO/TSO-leerlingen stage in een technische functie, samen met 8 graduaat/bachelor/master-leerlingen uit technische richtingen. Daarnaast ontvingen we 3 administratieve profielen uit BSO/TSO en 4 bachelors/masters uit een administratieve richting. Een 20-tal leerlingen uit het Oscar Romero College liep losse dagen stage, verspreid over het hele schooljaar 2021-2022.

Fluvius biedt een combinatie van opleiding en werkervaring

"We bieden een combinatie aan van opleiding en werkervaring in de vorm van duaal leren”