Hartjes symbool gevormd door handen

De goede doelen van Fluvius

Ook in aanhoudende coronatijden zetten we de samenwerking op lange termijn met onze goede doelen verder. We organiseerden acties voor de Voedselbanken en Kom op tegen Kanker. Betrokkenheid en een mooie wisselwerking tussen onze medewerkers en het goede doel zijn hierin de sleutelfactoren.

Voedselbanken: Fluvius gaat hart

In oktober 2021 lanceerden we onder de naam ‘Fluvius gaat hart’ een nieuwe interne eindejaarscampagne om geld in te zamelen voor de Voedselbanken. Door corona was dat een extra uitdaging, omdat we onze toevlucht moesten nemen tot online acties. Daarbij stimuleerden we zoveel mogelijk de onderlinge verbinding tussen collega’s. Zo kon de WarmeHartenMarkt, een online veiling voor en door collega’s, op veel bijval rekenen. Maar ook de verkoop van uniek, in huis ontworpen geschenkpapier en van gerecycleerde werkkledij was succesvol. Bovendien lieten de Fluvius-medewerkers hun warme hart spreken door gulle vrije giften. Als klap op de vuurpijl schonk Facilitair Beheer de opbrengst van een meubilairveiling, in totaal 27 948,35 euro, aan de actie.

Deze initiatieven, aangevuld met donaties van teams en bijdragen uit o.m. de ‘Kilometerchallenge’, leverden in totaal liefst 100 222,35 euro op voor de Voedselbanken.

Fluvius gaat hart: 100 222 € voor goede doelen
Fluvius fietsploeg op podium tijdens Kom op tegen Kander

Kom op tegen Kanker

De jaarlijkse Kom op tegen Kanker-actie werd andermaal getroffen door corona. We zagen ons gedwongen de traditionele 1 000 km te vervangen door het individuele event ‘Iedereen 1000’. In het kader van deze actie legden we met z’n allen 23 276 km af met de fiets: een fantastisch resultaat.

Gelukkig kon de 100 km-run op zondag 5 september 2021 wel doorgaan. Onze 20 dappere lopers voegden een mooi bedrag toe aan de aanzienlijke som die we al met de verkoop van gadgets en via giften bij elkaar hadden gekregen.

Resultaat: een totaal eindbedrag van 72 528,40 euro, dat we aan het bestuur van Kom op tegen Kanker overmaakten.

Hulp aan Waalse netbeheerders bij watersnoodramp

In juli 2021 troffen ongeziene wateroverlast en overstromingen grote delen van België. Vooral in Wallonië eiste deze natuurramp een uiterst zware menselijke en materiële tol. Een 160-tal Fluvius-medewerkers bood zich spontaan en vrijwillig aan om te helpen in deze chaotische en gevaarlijke situatie. Ze maakten zich vooral nuttig door de huisaansluitingen voor gas en elektriciteit te controleren en te herstellen. Ook maakten ze talloze cabines en meterlokalen schoon.

De Waalse collega’s en de inwoners ontvingen ons met open armen. Ze hadden veel helpende handen te kort en waren heel dankbaar”

getuigt een Fluvius-medewerker die afreisde naar het getroffen gebied.

Fluvius collega's die helpen bij de watersnoodramp in Wallonië